Wyszukiwarki w Niemczech - raport 2012
Promocja własnej strony internetowej w kraju naszych zachodnich sąsiadów nie różni się zbytnio pod względem wyboru wyszukiwarek. Pozycjonowanie w Niemczech w głównej mierze również koncentruje się na wyszukiwarce Google. Wiedza o udziałach poszczególnych wyszukiwarek w rynku docelowym ma duże znaczenie podczas tworzenia złożonych strategii optymalizacji SEO. Mimo, że wszystkie procesy koncentrują się zwykle na produkcie jednego amerykańskiego koncernu, cały czas należy obserwować rozwój na rynku kraju docelowego.
Oto statystyki udziału wyszukiwarek w niemieckim rynku internetowym za kwiecień 2012 roku.
Wyszukiwarka | Udział w rynku |
82.6% (-1.3) | |
Bing | 5.4% (+0.7) |
T-Online | 3.8% (+0.5) |
Yahoo | 3.3% (+0.2) |
Web.de | 1.6% (+0.2) |
Ask.com | 1.3% (+0.3) |
AOL Suche | 0.7% (+/-0) |
gmx.net | 0.6% (+0.1) |
Search.com | 0.3% (+/-0) |
MSN Live Search | 0.2% (+/-0) |