MediaKol

Wyszukiwarki w Niemczech - raport 2012

Promocja własnej strony internetowej w kraju naszych zachodnich sąsiadów nie różni się zbytnio pod względem wyboru wyszukiwarek. Pozycjonowanie w Niemczech w głównej mierze również koncentruje się na wyszukiwarce Google. Wiedza o udziałach poszczególnych wyszukiwarek w rynku docelowym ma duże znaczenie podczas tworzenia złożonych strategii optymalizacji SEO. Mimo, że wszystkie procesy koncentrują się zwykle na produkcie jednego amerykańskiego koncernu, cały czas należy obserwować rozwój na rynku kraju docelowego.

Oto statystyki udziału wyszukiwarek w niemieckim rynku internetowym za kwiecień 2012 roku.

Wyszukiwarka Udział w rynku
Google 82.6% (-1.3)
Bing 5.4% (+0.7)
T-Online 3.8% (+0.5)
Yahoo 3.3% (+0.2)
Web.de 1.6% (+0.2)
Ask.com 1.3% (+0.3)
AOL Suche 0.7% (+/-0)
gmx.net 0.6% (+0.1)
Search.com 0.3% (+/-0)
MSN Live Search 0.2% (+/-0)
W ostatnich miesiącach zarysował się spadek dla wyszukiwarki Google. Jednak jest to tylko pozorna obniżka. Google w rzeczywistości posiada 95,9% rynku w Niemczech, gdyż takie produkty jak T-Online, Web.de i gmx.net również korzystają z wyników amerykańskiego giganta. Ekspansję na rynek niemiecki zapowiada rosyjska firma Yandex. Jej plany wyglądają bardzo obiecująco, lecz wątpliwym jest, aby rosyjski produkt mógł zagrozić obecnemu liderowi, tym bardziej, że ten również planuje liczne zmiany w sposobie działania swojej wyszukiwarki. Czas pokaże, kto wygra wojnę o ludzką ciekawość, a my na pewno będziemy Państwa na bieżąco informować, jak rozwija się sytuacja w Niemczech.