MediaKol

Dodatkowe metody promocji - marketing internetowy

Arsenał środków wykorzystywanych w marketingu internetowym kierowanym do konsumentów zlokalizowanych w Niemczech wykracza dzisiaj znacznie poza samo pozycjonowanie strony. Istnieje wiele nowatorskich sposobów, którymi za pomocą kanałów online można dodatkowo zwrócić uwagę świata na własną markę lub produkty.   

Najskuteczniejszą alternatywą dla pozycjonowania są dzisiaj na pewno kampanie linków sponsorowanych oraz kreatywne działania w mediach społecznościowych. Linki sponsorowane emitowane są w Niemczech nie tylko za pośrednictwem Google Adwords, ale również poprzez takie systemy jak Yahoo Search Marketing, Miva, Qualigo oraz Mirago. Niemcy są bardzo podatni na dobrze skonstruowaną reklamę w portalach społecznościowych. Warto prezentować swoje zalety nie tylko na portalu Facebook, ale także za pomocą takich projektów jak Twitter, Instagram, Tumblr czy niemiecki Jappy. Sposobem na reklamę dużo bardziej rozpowszechnionym w Niemczech niż w Polsce jest na pewno szeroka dystrybucja kodów rabatowych. W naszym kraju istnieje tylko kilka szanowanych portali oferujących takie kody, podczas gdy na terenie Niemiec działa ich kilkadziesiąt. Dodanie własnego kodu rabatowego do takich projektów jak GutscheinPony, Coupons4u, MyDealz czy Gutschein News bez wątpienia zwiększy zainteresowanie daną marką i jej bieżącą działalnością handlową. Nieco droższym elementem marketingu internetowego jest współpraca ze znanymi postaciami tworzącymi własne kanały z materiałami filmowymi. Przynosi ona jednak tak duże zwroty z inwestycji, że warto stosować tego rodzaju działania dla większości produktów oferowanych klientom detalicznym. Reklama na kanałach YouTube i podobnych  przynosi nieco gorsze wyniki, jeśli chodzi o produkty kierowane wyłącznie do firm lub instytucji. Oczywiście popularnym sposobem na przyciągnięcie konsumentów do swojego projektu biznesowego jest również marketing szeptany na niemieckich, austriackich i szwajcarskich forach dyskusyjnych oraz blogach. Jednak kampanie tego typu należy realizować z ogromną dozą ostrożności. Niemiecki internauta bardzo nie lubi nachalności i zbyt oczywistych przekazów reklamowych. Dlatego marketing szeptany musi na terenie tego kraju być propagowany ze szczególną rozwagą. Młode generacje Niemców bardzo chętnie dokonują zakupów za pomocą sklepu Amazon. Warto oferować swoje produkty również bezpośrednio na niemieckiej wersji tego portalu. Mimo horrendalnie wysokich prowizji jakie pobiera Amazon, tego typu sprzedaż generuje bardzo duże obroty, co przekłada się na stosowne zyski.  

Jak pokazują powyższe przykłady, poza pozycjonowaniem istnieje wiele dodatkowych metod promocji swojej marki na terenie Niemiec. Niejednokrotnie potrafią one wygenerować większe zainteresowanie niż sama obecność na wysokich pozycjach w popularnych wyszukiwarkach. Ich szczególną zaletą są szybkie efekty w postaci dodatkowego ruchu na stronie internetowej. Wiele z opisanych wyżej metod potrafi dużo szybciej zwiększyć obroty z projektu internetowego niż pozycjonowanie, które wymaga jednak poświęcenia większej ilości czasu.